۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۵:۰۹

آیت الله حسینی همدانی:

راه اندازی بوستان نهج البلاغه در کرج از ضروریات بود

راه اندازی بوستان نهج البلاغه در کرج از ضروریات بود

کرج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان البرز در آیین افتتاح بوستان نهج البلاغه گفت: راه اندازی چنین مکانی برای ترویج فرهنگ نهج البلاغه در کرج از ضروریات بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در مراسم افتتاح بوستان نهج البلاغه که عصر سه شنبه با حضور شهردار، رئیس شورای شهر کرج و مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری برگزار شد، ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی، اظهار داشت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی یار دیرین انقلاب و مدافع آرمانهای ناب اسلام و مسلمین بود که رحلت جانگداز ایشان را به مقام عظمای ولایت و ملت عزادار و داغدار ایران تسلیت می گویم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه نام امیر المومنین (ع) هرچقدر فعالیت انجام شود کم است، گفت: کتاب نهج البلاغه دارای نکات و حکمتهایی است که تک تک آنها در زندگی آدمی کاربرد دارد و افراد باید خطبه های حضرت علی(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی افزود: برای شناخت امیرالمومنین لازم نیست مطالب سنگینی که بعضا محل سوال و خدشه است، مطالعه کنیم چرا که با ورق زدن نهج البلاغه در مقابل ایشان خاضع شده و سر تعظیم فرود می‌آوریم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: مرحوم سید رضی این کتاب را با قسمت‌هایی از مباحث بلند در خطب، نامه‌ها و کلمات قصار حضرت علی (ع) در نهج البلاغه جمع‌آوری کرد.

 آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه کتاب نهج البلاغه دریایی از معارف است، افزود: راه اندازی چنین مکانی برای ترویج فرهنگ نهج البلاغه در کرج از ضروریات بود که امید می رود از امروز به بعد شاهد حضور پررنگ طلاب و روحانیون در این مرکز باشیم.

امام جمعه کرج ضمن قدردانی از مدیریت شهری برای فضاسازی مناسب به مناسبت عید غدیر گفت: با توجه به اینکه مسئولیت بنیاد بین المللی غدیر در استان البرز به اینجانب سپرده شده، پیشنهاد می شود که خانه نهج البلاغه، محلی برای فعالیت های این بنیاد باشد تا فعالیتها و دستاوردهای این بنیاد به صورت وسیع و گسترده در استان مطرح شود.

وی یادآور شد: این بوستان در جوار مصلی در حال ساخت بود و با قرار گرفتن در فضای غدیر، تصمیم بر آن شد نام آن غدیر یا نهج‌البلاغه نهاده شود و با توجه به اینکه بلواری به نام غدیر در این منطقه وجود داشت در نهایت با مصوبه شورای شهر نام نهج البلاغه برای آن در نظر گرفته شد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه دیگران نقشه می‌کشند و ما غافلیم افزود: "پارک" واژه‌ای به معنای ایستادگی و سکون است که با فرهنگ و معارف دینی منافات دارد چراکه در دین اسلام حتی در برنامه‌های فراغت و تفرج نیز سکون نداریم و همه به سوی رشد و تعالی حرکت‌کردن است.

وی تاکید کرد: بوستان‌ها قابلیت تبدیل شدن به فضایی برای ایجاد آرامش و یادگیری مسائل علمی، مذهبی، اخلاقی و تربیتی را دارند و نباید به مرکز فساد تبدیل شود.

این مسئول با بیان اینکه در آینده ای نزدیک و با فعال شدن خانه نهج البلاغه در این بوستان، این مرکز به پایگاهی برای توسعه و نشر معارف عربی تبدیل خواهد شد، گفت: در حوزه نشر و گسترش آموزه های دینی و اخلاقی در کرج، طرح هایی وجود دارد که در آینده با همکاری مدیریت شهری این کلانشهر اجرا خواهد شد و آثار و برکات آن را در آینده می بینیم.


 













 

کد خبر 2393813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha